Gesamtzahl der Seitenaufrufe

Sonntag, 17. April 2011

http://hambastegimeli.com/index.php?option=com_content&view=article&id=21548:2011-04-16-21-25-27&catid=17:2010-01-14-14-01-54&Itemid=60




شنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۶ آوریل ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button
سرمقاله بوستون گلوب ۲۷ فروردین - درحالی‌که آمریکا خود را آماده می‌سازد تا پایان سال یشتر نیروهایش، اگر نه تمامی آنها را از عراق بیرون بکشد، نفوذ فراگیر  ایران تبدیل به یک نگرانی هرچه بیشتر در این کشور می‌شود.   اینک یک تهاجم مرگبار از سوی نیروهای امنیتی عراق به یک گروه اپوزیسیون ایرانی که در داخل عراق زندگی می‌کنند- حمله‌یی که سناتور کری آن را به درستی با واژه قتل‌عام خوانده است- بایستی زنگ خطرهای واشنگتن را راجع به کاسه لیسی نخست‌وزیر عراق نوری مالکی به رژیم تهران به صدا درآورد ه است. 
این گروه مخالف ایرانی که هم‌چنین به نام سازمان مجاهدین خلق ایران (پی‌ام او آی) شناخته می‌شود یک تاریخچه گوناگون دارد. این گروه نقش برجسته یی در قیام علیه شاه ایفا کرد، سپس وارد درگیری با رژیم مذهبی آیت‌الله خمینی شد. هزاران تن از هوادارانش زندانی، شکنجه و اعدام شده‌اند  … 
بعلاوه آنها به سازمانهای اطلاعاتی آمریکا اطلاعات مهمی راجع به برنامه اتمی ایران دادند. اگر چه، آنها هم‌چنین توسط تعدادی از مخالفین عراقی متهم به کمک به حملات جنایت آمیز صدام علیه کردهای عراق شدند. 
هیچ‌کدام از اعمال گذشته آنها نمی‌تواند آن‌چه نیروهای عراقی تحت امر مالکی در اوایل صبح ۸آوریل با آنها کردند را توجیه کند. 
یک ویدیو که توسط پی.ام.او.آی گرفته و ادیت شده است نشان می‌دهد که تیراندازان عراقی عمداً به شهروندان بدون سلاح شکیک می‌کنند و خودروهای نظامی آنها را زیر می‌گیرند. 
ناوی پیلای در تأیید ادعاهای پی.ام.او.آی مبنی بر این‌که ۳۴نفر از جمله ۷ زن کشته شده‌اند و بیش از ۲۰۰نفر زخمی‌گردیده‌اند گفت: ”هیچ بهانه‌یی برای این تعداد از تلفات وجود ندارد“. 
در صورتی‌که دولت اوباما از    فراخوان او [ناوی  پیلای]   برای ”یک تحقیق جامع، مستقل و شفاف ”و تحت تعقیب قرار دادن انهایی که مسئول این امر شناخته شوند،   حمایت نکند،   ناتوان و ضعیف به نظر می‌رسد. 
واشنگتن التزام ویژه‌یی برای درخواست حسابرسی دارد، زیرا رابرت گیتس وزیر دفاع یکروز قبل از این حمله وارد بغداد شد، و نسبت به نفوذ خطرناک ایران در این منطقه اخطار داد. 
وزیر امورخارجه ایران درحالی‌که بانگ برتری تهران در بغداد را سر می‌داد، یکروز بعد از این کشتار اعلام کرد، ”ما از این اقدام دولت عراق تقدیر می‌کنیم“. 
آمریکا و متحدین آن باید برای جابجا کردن حدود ۳۰۰۰ عضو پی.ام.او.آی که هنوز در کمپ اشرف هستند، سریعاً اقدام کنند.  برای خاتمه دادن به این، ضروری است وزارت امورخارجه این گروه را از لیست تروریستی خود خارج نماید. این گروه در سال ۱۹۹۷ به‌عنوان یک حسن نیست جهت تسهیل گفتگو با ایران در این لیست قرار داده شد. این کارایی نداشت و سالیان است که پی.او.آی.  کاری نکرده که  بتوان آنرا  به‌عنوان تروریسم تفسیر کرد. 
رژیم تهران بیش از هر زمان بیشتر تروریست  می  باشد و در عراق بانفوذتر است.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen