Gesamtzahl der Seitenaufrufe

Mittwoch, 13. April 2011

هشدار کلینتون درباره تکرار 'روایت ایران' در کشورهای عرب : آرمان های دموکراتیک انقلاب با یک استبداد جدید بی رحم برانداخته شد

هشدار کلینتون درباره تکرار 'روایت ایران' در کشورهای عرب :
آرمان های دموکراتیک انقلاب با یک استبداد جدید بی رحم برانداخته شد







 هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، از کشورهای عرب خواسته است که در حین گذار به سوی دموکراسی به سرنوشت انقلاب ایران دچار نشوند.
او طی نطقی در واشنگتن جمهوری اسلامی را یک "روایت هشدار دهنده مهم" توصیف کرده و گفته است: "آرمان های دموکراتیک (انقلاب) ۱۹۷۹ با یک استبداد جدید بی رحم برانداخته شد."
هیلاری کلینتون این سخنان را در اجلاس سالانه ایالات متحده و جهان اسلام بیان کرد.
او محمود احمدی نژاد را به "ریاکاری" متهم کرد و گفت که رئیس جمهوری ایران در حالی که خشونت ها در لیبی و کشورهای دیگر را محکوم می کند، نیروهای امنیتی در تهران مردم را دستگیر می کنند و در مواردی معترضان را کشته اند.
وزیر امور خارجه آمریکا همچنین حکومت ایران را متهم کرد که به طور مستمر سیاست خشونت در خارج و استبداد در داخل کشور را دنبال کرده است.
مقام های ایرانی بارها چنین مواضعی را رد کرده اند.
آنها به ویژه "بیداری اسلامی" مردم کشورهای خاورمیانه را عامل اعتراض های گسترده علیه بسیاری از دولت های دوست و هم پیمان آمریکا دانسته اند.
دولت ایران همچنین اعتراضات ضددولتی در سوریه، کشور متحد ایران، را بخشی از تلاش غرب برای انتقام گرفتن از یک دولت حامی "جریان مقاومت" دانسته است.
وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر نیز موضع گیری های مقام های ایرانی در حمایت از معترضان در کشورهای عرب را "اوج تزویر" جمهوری اسلامی توصیف کرده بود.
او در مصر گفته بود که ایران عمدتا تحت نفوذ سپاه پاسداران قرار گرفته و در حال تبدیل شدن به حکومتی نظامی است.

هیلاری کلینتون انقلاب ایران را انقلابی ربوده شده خوانده و خواهان آن شده بود که مردم کشورهای عرب از جمله مصر و تونس از آن "درس عبرت" بگیرند.
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen