Gesamtzahl der Seitenaufrufe

Montag, 25. April 2011

Saba Vazid va Vazan Shod BeK Khoochehaye Vatan

nejat dar isamasih: دینی که با اجرای قوانین وحشیانه اش، جلوی پنجره خان...

nejat dar isamasih: دینی که با اجرای قوانین وحشیانه اش، جلوی پنجره خان...: "آقای خامنه ای ، شرمت باد، ننگ بر اسلام تو، براستی کدامین آیین وحشی گری اینچنین انسان و انسانیت را بی حرمت کرده است ؟ یا انسان ها را به جرم ..."

جلسه هیئت دولت بدون احمدی نژاد به ریاست رحیمی و با حضور حیدر مصلحی برگزار شد

جلسه هیئت دولت بدون احمدی نژاد به ریاست رحیمی و با حضور حیدر مصلحی برگزار شد





جلسه هیئت دولت به ریاست محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه امروز بعد از ظهر هیئت دولت به ریاست محمد رضا رحیمی و با حضور حیدر مصلحی تشکیل شد.

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز صبح از حضور قطعی محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در جلسه عصر یکشنبه هیئت دولت و دعوت از حیدر مصلحی برای شرکت در این جلسه خبر داده بوده اند.
 

نگرانی و ترس در سخنان خامنه ای : نباید به گونه‌ای صحبت و یا مطلبی نوشته شود که القای تنش و درگیری در جامعه باشد زیرا این موضوع، خلاف شرایط کنونی کشور است

گرانی و ترس در سخنان خامنه ای : نباید به گونه‌ای صحبت و یا مطلبی نوشته شود که القای تنش و درگیری در جامعه باشد زیرا این موضوع، خلاف شرایط کنونی کشور است

جرس:  آقای خامنه‌ای  با اشاره به تلاش رسانه‌های بیگانه برای بزرگ‌نمایی برخی اختلاف‌نظرها، تأکید کرد: نباید از گفته‌ها و یا نوشته‌های ما برداشت اختلاف شود و اگر هم اختلاف‌نظری است نباید جلوی مردم اخم کرد و بهانه به دست رسانه‌های بیگانه داد.

رهبری بعد ازظهر امروز در دیدار وزیر کشور، و جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی، تأمین امنیت به‌ویژه امنیت اخلاقی و روانی جامعه را یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی دانست و با اشاره به مسئولیت سنگین رسانه‌ها، مطبوعات، گروه‌ها و افراد تأثیرگذار برای حفظ آرامش روانی مردم، تاکید کرد شرایط کنونی کشور بسیار آرام و مناسب و روحیه مردم هم مستحکم است بنابراین مسئولان، نخبگان سیاسی و فرهنگی و فعالان مطبوعات و رسانه‌های مجازی نباید بگونه‌ای سخن بگویند و یا مطلبی منتشر کنند که القای نبود آرامش و دو دستگی در کشور شود زیرا این موضوع، خلاف واقع است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبری، وی  با اشاره به سخنان روز گذشته خود درخصوص برخی مسائل روز، افزود: متأسفانه برخوردی که برخی روزنامه‌ها با این سخنان کردند، بجای القای آرامش در کشور، القای دوگانگی و دعوا را می‌کرد.

 رهبری خطاب به صاحبان قلم و تریبون خاطرنشان کرد: نباید به گونه‌ای صحبت و یا مطلبی نوشته شود که القای تنش و درگیری در جامعه باشد زیرا این موضوع، خلاف شرایط کنونی کشور است.

 آقای خامنه‌ای  با اشاره به تلاش رسانه‌های بیگانه برای بزرگ‌نمایی برخی اختلاف‌نظرها، تأکید کرد: نباید از گفته‌ها و یا نوشته‌های ما برداشت اختلاف شود و اگر هم اختلاف‌نظری است نباید جلوی مردم اخم کرد و بهانه به دست رسانه‌های بیگانه داد.

وی پیش از این نیزگفته بود که اختلافات خود را در جامعه مطرح نکنید.

رهبری در بخش دیگر ی از سخنان خود با قدردانی از زحمات و تلاش‌های فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی و بدون اشاره به خشونتهای این نهاد در برخورد با مردم افزود: مردم این تلاش‌ها و خدمات را می‌بینند و قدردان آن نیز هستند.

وی  یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی را ایجاد امنیت در جامعه بویژه امنیت اخلاقی و روانی برشمرد و افزود: امنیت اخلاقی در جامعه به معنای آن است که مردم دغدغه ای درخصوص احتمال انحراف اخلاقی فرزندان خود در جامعه نداشته باشند.

Donnerstag, 21. April 2011

واپسين نفسهاي زاينده رود

 واپسين نفسهاي زاينده رود















نابغه هایی که کودن شمرده می شدند







  |  ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰  ◊  دفعات نمایش : ۷۸۸    Thursday, Apr 21, 2011
نابغه هایی که کودن شمرده می شدند
نابغه هایی که کودن شمرده می شدند
۱) آلبرت انیشتن: در کودکی دچار بیماری دیسلسیک بود. یعنی معنی و مفهوم کلمات و عبارات را درست تشخیص نمی داد.
معلم آلبرت انیشتن او را عقب مانده ی ذهنی، غیر اجتماعی و همیشه غرق در رویاهای احمقانه توصیف می کرد، ضمناً وی دوبار در امتحانات کنکور دانشگاه پلی تکنیک زوریخ مردود شد!
۲) توماس ادیسون: که معلمانش از آموزش او در مدرسه عاجز مانده بودند در تمام طول تحصیل کم ترین نمره ها را از درس فیزیک می گرفت، ولی همین شخص بعدها موفق شد بیش از هزار وصد و پنجاه اختراع به جامعه ی بشریت عرضه کند که بیشتر آن ها در زمینه ی علم فیزیک بوده است!
۳) بتهون: معلم او می گفت در طول زندگیش “اوچیزی یاد نخواهد گرفت”
۴) پیکاسو: یکی از معروف ترین نقاشان جهان بدون کمک و حضور پدرش که در زمان امتحانات کنارش می نشست نمی توانست در درس هایش نمره ی قبولی کسب کند!
۵) هیلتون: که مالک بیش از ۳۰۰ هتل در سرتاسر دنیاست در دوران کودکی برای گذران زندگی مجبور بود کف سالن ها و هتل ها را طی بکشد!
۶) جیمز وات:که مخترع ماشین بخار بود فردی کودن توصیفش می کردند!
۷) امیل زولا: نویسنده ی بزرگ فرانسوی دانش آموزی تنبل بود که در مدرسه از درس ادبیات معمولاً نمره ی صفر می گرفت!
۸) ناپلئون بنا پارت: مدرسه ی خود را با رتبه ی ۴۲ به عنوان یک دانش آموز غیر ممتاز ترک کرد!
۹) لویی پاستور: در مدرسه، یک محصل متوسط بود و در دوره ی لیسانس در درس شیمی بین ۲۲ نفر، رتبه ی ۲۲ را کسب کرد.
علوی

Charges filed over computer shipments to Iran


Charges filed over computer shipments to Iran

APRIL 21,2011
WASHINGTON — A federal grand jury has indicted companies in California and New York and their owners on charges of illegally sending millions of dollars of computer equipment to Iran.
Indictments released Thursday by the Justice Department name Jeng "Jay" Shih and his Sunrise Technologies and Trading Co. of New York City, and Massoud Habibion and Mohsen Motamedian and their Online Micro LLC of Costa Mesa, Calif., for their alleged role in exporting laptop computers that made their way to Iran by way of Dubai.
Prosecutors say neither company obtained a required export license from the Treasury Department before shipping the computers. The defendants face charges of conspiracy and lying to investigators.
—Copyright 2011 Associated Press

Sonntag, 17. April 2011

http://hambastegimeli.com/index.php?option=com_content&view=article&id=21548:2011-04-16-21-25-27&catid=17:2010-01-14-14-01-54&Itemid=60




شنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۶ آوریل ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button
سرمقاله بوستون گلوب ۲۷ فروردین - درحالی‌که آمریکا خود را آماده می‌سازد تا پایان سال یشتر نیروهایش، اگر نه تمامی آنها را از عراق بیرون بکشد، نفوذ فراگیر  ایران تبدیل به یک نگرانی هرچه بیشتر در این کشور می‌شود.   اینک یک تهاجم مرگبار از سوی نیروهای امنیتی عراق به یک گروه اپوزیسیون ایرانی که در داخل عراق زندگی می‌کنند- حمله‌یی که سناتور کری آن را به درستی با واژه قتل‌عام خوانده است- بایستی زنگ خطرهای واشنگتن را راجع به کاسه لیسی نخست‌وزیر عراق نوری مالکی به رژیم تهران به صدا درآورد ه است. 
این گروه مخالف ایرانی که هم‌چنین به نام سازمان مجاهدین خلق ایران (پی‌ام او آی) شناخته می‌شود یک تاریخچه گوناگون دارد. این گروه نقش برجسته یی در قیام علیه شاه ایفا کرد، سپس وارد درگیری با رژیم مذهبی آیت‌الله خمینی شد. هزاران تن از هوادارانش زندانی، شکنجه و اعدام شده‌اند  … 
بعلاوه آنها به سازمانهای اطلاعاتی آمریکا اطلاعات مهمی راجع به برنامه اتمی ایران دادند. اگر چه، آنها هم‌چنین توسط تعدادی از مخالفین عراقی متهم به کمک به حملات جنایت آمیز صدام علیه کردهای عراق شدند. 
هیچ‌کدام از اعمال گذشته آنها نمی‌تواند آن‌چه نیروهای عراقی تحت امر مالکی در اوایل صبح ۸آوریل با آنها کردند را توجیه کند. 
یک ویدیو که توسط پی.ام.او.آی گرفته و ادیت شده است نشان می‌دهد که تیراندازان عراقی عمداً به شهروندان بدون سلاح شکیک می‌کنند و خودروهای نظامی آنها را زیر می‌گیرند. 
ناوی پیلای در تأیید ادعاهای پی.ام.او.آی مبنی بر این‌که ۳۴نفر از جمله ۷ زن کشته شده‌اند و بیش از ۲۰۰نفر زخمی‌گردیده‌اند گفت: ”هیچ بهانه‌یی برای این تعداد از تلفات وجود ندارد“. 
در صورتی‌که دولت اوباما از    فراخوان او [ناوی  پیلای]   برای ”یک تحقیق جامع، مستقل و شفاف ”و تحت تعقیب قرار دادن انهایی که مسئول این امر شناخته شوند،   حمایت نکند،   ناتوان و ضعیف به نظر می‌رسد. 
واشنگتن التزام ویژه‌یی برای درخواست حسابرسی دارد، زیرا رابرت گیتس وزیر دفاع یکروز قبل از این حمله وارد بغداد شد، و نسبت به نفوذ خطرناک ایران در این منطقه اخطار داد. 
وزیر امورخارجه ایران درحالی‌که بانگ برتری تهران در بغداد را سر می‌داد، یکروز بعد از این کشتار اعلام کرد، ”ما از این اقدام دولت عراق تقدیر می‌کنیم“. 
آمریکا و متحدین آن باید برای جابجا کردن حدود ۳۰۰۰ عضو پی.ام.او.آی که هنوز در کمپ اشرف هستند، سریعاً اقدام کنند.  برای خاتمه دادن به این، ضروری است وزارت امورخارجه این گروه را از لیست تروریستی خود خارج نماید. این گروه در سال ۱۹۹۷ به‌عنوان یک حسن نیست جهت تسهیل گفتگو با ایران در این لیست قرار داده شد. این کارایی نداشت و سالیان است که پی.او.آی.  کاری نکرده که  بتوان آنرا  به‌عنوان تروریسم تفسیر کرد. 
رژیم تهران بیش از هر زمان بیشتر تروریست  می  باشد و در عراق بانفوذتر است.


Mittwoch, 13. April 2011

مجاهد خلق صبا هفت برادران- شهيد يورش وحشيانه به اشرف

EIHBank, Iran Business Mafiaبانک ایران و اروپا و مافیای تجاری رژیم

هشدار کلینتون درباره تکرار 'روایت ایران' در کشورهای عرب : آرمان های دموکراتیک انقلاب با یک استبداد جدید بی رحم برانداخته شد

هشدار کلینتون درباره تکرار 'روایت ایران' در کشورهای عرب :
آرمان های دموکراتیک انقلاب با یک استبداد جدید بی رحم برانداخته شد







 هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، از کشورهای عرب خواسته است که در حین گذار به سوی دموکراسی به سرنوشت انقلاب ایران دچار نشوند.
او طی نطقی در واشنگتن جمهوری اسلامی را یک "روایت هشدار دهنده مهم" توصیف کرده و گفته است: "آرمان های دموکراتیک (انقلاب) ۱۹۷۹ با یک استبداد جدید بی رحم برانداخته شد."
هیلاری کلینتون این سخنان را در اجلاس سالانه ایالات متحده و جهان اسلام بیان کرد.
او محمود احمدی نژاد را به "ریاکاری" متهم کرد و گفت که رئیس جمهوری ایران در حالی که خشونت ها در لیبی و کشورهای دیگر را محکوم می کند، نیروهای امنیتی در تهران مردم را دستگیر می کنند و در مواردی معترضان را کشته اند.
وزیر امور خارجه آمریکا همچنین حکومت ایران را متهم کرد که به طور مستمر سیاست خشونت در خارج و استبداد در داخل کشور را دنبال کرده است.
مقام های ایرانی بارها چنین مواضعی را رد کرده اند.
آنها به ویژه "بیداری اسلامی" مردم کشورهای خاورمیانه را عامل اعتراض های گسترده علیه بسیاری از دولت های دوست و هم پیمان آمریکا دانسته اند.
دولت ایران همچنین اعتراضات ضددولتی در سوریه، کشور متحد ایران، را بخشی از تلاش غرب برای انتقام گرفتن از یک دولت حامی "جریان مقاومت" دانسته است.
وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر نیز موضع گیری های مقام های ایرانی در حمایت از معترضان در کشورهای عرب را "اوج تزویر" جمهوری اسلامی توصیف کرده بود.
او در مصر گفته بود که ایران عمدتا تحت نفوذ سپاه پاسداران قرار گرفته و در حال تبدیل شدن به حکومتی نظامی است.

هیلاری کلینتون انقلاب ایران را انقلابی ربوده شده خوانده و خواهان آن شده بود که مردم کشورهای عرب از جمله مصر و تونس از آن "درس عبرت" بگیرند.
 

پيشنهادهای واشنگتن پست به اوباما در مورد ايران : آمريکا بايد روی يک قيام مردمی شرط بندی کند و به حمايت از اتحاديه های کارگری و جنبش های دانشجوئی برخيزد

پيشنهادهای واشنگتن پست به اوباما در مورد ايران : آمريکا بايد روی يک قيام مردمی شرط بندی کند و به حمايت از اتحاديه های کارگری و جنبش های دانشجوئی برخيزد



صدای آمریکا : واشنگتن پست در سرمقاله ای زيرعنوان "آقای اوباما چگونه به پيشروی اتمی ايران پاسخ می دهد؟" می نويسد بسياری از کارشناسان معتقدند تلاطم جاری در خاورميانه مهم ترين عامل آزمون سياست خارجی آمريکا در دوران رياست جمهوری باراک اوباما خواهد بود.
 
گزارش های راجع به ايران بخصوص بدان جهت نگران کننده است که رژيم اسلامی فعلا از انقلاب در مصر و ناآرامی درسلطان نشين بحرين درخليج فارس بيشترين بهره را می برد. حسنی مبارک رهبرقدرتمند و مخلوع مصر دشمن ثابت قدم رژيم ايران بود، و سرکوبی اعتراض های مردمی در بحرين خطر شورش شيعيان را در آنجا و شرق عربستان سعودی پيش آورده است که اين رژيم ازمدتها قبل در آرزوی آن بوده است. در همين حال تلاطم در منطقه موجب بالارفتن قيمت های نفت شده است که تحمل تحريم های اقتصادی سازمان يافته توسط دولت اوباما را برای رژيم ايران آسان تر می کند.
 
انقلاب در مصر چند روز پس آن شروع شد که رژيم آيت الله علی خامنه ای صريحا آخرين تلاش يک ائتلاف شش کشوری را برای مذاکره در باره برنامه اتمی اش رد کرد. از آن پس در غياب هرگونه نشانه ای حاکی از فعاليت های ديپلماتيک، رژيم ايران به بالا بردن ظرفيت اتمی اش مشغول بوده است. مقامات در ايران اخيرا از آزمايش موفقيت آميز نسل جديدی از سانتريفيوژها خبر دادند و گفتند رآکتور اتمی ساخت روسها اوايل ماه آينده شروع به کار خواهد کرد.
 
ايران تا کنون به سانتريفيوژهای کند و کم باری متکی بود که بنظر می رسيد به بسياری از آنها در جريان يک خرابکاری کامپيوتری آسيب وارد شده است.  سانتريفيوژهای پيشرفته تر، همانگونه که خبرنگار واشنگتن پست گزارش داده است، قادرند دست کم شش بار سريع تر کار کنند. ايران هم اکنون دارای بيش از ۳۶۰۰ کيلوگرم اورانيوم غنی شده ای است که برای توليد دو بمب اتمی کافی است.
 
تا چند ماه پيش مقامات دولت آمريکا با اطمينان صحبت از آن می کردند که بنظر می رسد ايران گزيده شده از تحريم ها و درگير با مشکلات ناشی از تضعيف فعاليت های اتمی اش آماده شروع به مذاکره است. اکنون صحبتی از مذاکره نيست، فشار اقتصادی کمتر است و فعاليت های اتمی می تواند مجددا شتاب بگيرد. با اينحال بنظر می رسد دولت آمريکا هنوز جاگزينی روشن برای استراتژی مذاکره با رژيم ايران ندارد، که مدتی طولانی را به انتظار آن گذرانده است.
 
بهترين راه که ما نيز نظير ديگران از حدود دوسال پيش و پس از تولد جنبش اپوزيسيون سبز توصيه کرده ايم شرط بندی روی تجديد يک قيام مردمی در ايران است.
 
پرزيدنت اوباما اخيرا در پيامی تلويزيونی خطاب به ايرانيان گامی در اين مسيربرداشت و ضمن تقبيح و محکوم ساختن سرکوبگری های دولت گفت جوانان ايرانی قدرت شکل بخشيدن به کشوری را دارند که بتواند جوابگوی آرمان هايشان باشد.
 
دولت آمريکا می تواند اقدامات بيشتری انجام دهد که جستجوی راههای حمايت از اتحاديه های کارگری و جنبش های دانشجوئی، تقويت برنامه های راديوتلويزيونی و تسريع و تسهيل در فراهم ساختن بودجه تکنولوژی های قادر به مقابله با سانسورهای اينرنتی از جمله آنهاست.
 
عمل نکردن گزينه ای خطرناک است آن هم در حالی که جهان به به خاورميانه نگاه می کند و ايران بی وقفه به تلاش برای ساختن بمب اتمی ادامه می دهد.

Sonntag, 10. April 2011

بسيار خواندني و آموزنده

انتشار اين مطالب شايد بتواند به اندازه ذره اي ناچيز در ترويج گزينه هاي مثبت رفتار عمومي و فرهنگ سازي موثر باشد. پس چه زيباست در انتشآزمايش تست تشعشعات هسته اي بر روي ساكنان منطقه فوكوشيما در ژاپنار هر آنچه به ترويج رفتارهاي زيبا موثر است كوشا باشيم.

در ژاپن اتفاقي بسيار مهيب و مصيبتي وحشتناك اتفاق ميافتد و ميليارد ها دلار خسارات و هزاران نفر كشته و زخمي ميدهد،اما واكنش و رفتار عمومي به اين فاجعه در جامعه ژاپن بسيار درس اموز و در واقع يك كلاس آموزشي عملي رفتارهاي انساني در برابر دنيا قرار ميگيرد.

ده نکته یادگرفتنی از ژاپن:


حتی یک مورد سوگواری شدید یا زدن به سروصورت دیده نشد. میزان تاثر و اندوه بطور خود بخود بالا رفته بود.

محل اسكان زلزله زدگان ژاپني


صفوف منظم برای آب و غذا. بدون هیچ حرف زننده یا رفتار خشن.


زلزله زدگان ژاپني


بعنوان نمونه معماری باورنکردنی بطوریکه ساختمانها به طرفین پیچ و تاب میخوردند ولی فرو نمی ریختند.



مردم فقط اقلام مورد نیاز روزانه خود را تهیه کردند و این باعث شد همه بتوانند مقداری آذوقه تهیه کنند.


محل 
اسكان زلزله زدگان ژاپني

غارتگری دیده نشد. زورگویی یا ازدست دیگران ربودن دیده نشد. فقط تفاهم بود.
حضور امدادگران در مناطق زلزله زده ژاپن

پنجاه نفر از کارگران نیروگاه های اتمی ماندند تا به خنک کردن دستگاهها ادامه دهند.
رستورانها قیمتها را کاهش دادند. یک خودپرداز بدون محافظ دست نخورده ماند. دستگیری فراوان از افراد ناتوان.


محل اسكان زلزله زدگان ژاپني


از بچه تا پیر همه دقیقا میدانستند باید چکار کنند و دقیقا همان کار را کردند.


زلزله زدگان ژاپني



در انتشار اخبار بسیار خوددار بودند. از گزارشات مغرضانه خبری نبود. فقط گزارشات آرامبخش.


زلزله زدگان ژاپني


هنگامی که در یک فروشگاه برق رفت، مردم اجناس را برگرداندند سرجایشان و به آرامی فروشگاه را ترک کردند.

آزمايش تست تشعشعات هسته اي بر روي ساكنان منطقه فوكوشيما در ژاپن

در دنيا هيچ چيزي به اندازه آموختن براي ساختن يك زندگي انساني اهميت
انتشار اين مطالب شايد بتواند به اندازه ذره اي ناچيز در ترويج گزينه هاي مثبت رفتار عمومي و فرهنگ سازي موثر باشد. پس چه زيباست در انتشار هر آنچه به ترويج رفتارهاي زيبا موثر است كوشا باشيم.

Martyrs of barbaric attack on Camp ...

ترانه عربی حرف فوری. دفاع از دموکراسی ...

الشهداء المجاهدات جراء الهجوم الاجرامي ...

Montag, 4. April 2011

آزادی ۲خبرنگار آلمانی در ازای انتقال پول نفت صادراتی ایران به هند از طریق بانک فدرال آلمان

آزادی ۲خبرنگار آلمانی در ازای انتقال پول نفت صادراتی ایران به هند از طریق بانک فدرال آلمان
آژانس ايران خبر -  ۱۳۹۰/۱/۱۵
ديدار نفرت انگيز وزيرخارجه آلمان با احمدي نژاد

آژانس ايران خبـــــــــــــر: به گزارش هفته‌نامه آلمانی‌اشپیگل موافقت دولت آلمان با انتقال پول نفت صادراتی رژیم ایران به هند از طریق بانک فدرال آلمان، با آزادی 2خبرنگار آلمانی مرتبط بوده است.
اشپیگل افزود: این در حالی است که آمریکا با صدای بلند این اقدام آلمان را مورد نکوهش قرار داد.
گرنوت ارلر، نایب‌رئیس فراکسیون حزب سوسیال دمکرات در پارلمان آلمان در این باره گفت: مشاهده تصاویر ملاقات و دست دادن وزیر امور خارجه آلمان با احمدی‌نژاد به‌اندازه کافی آزار دهنده بود.
وی افزود: چنانچه اکنون موافقت آلمان با انتقال پول هند به رژیم ایران، مابازای آزادی 2خبرنگار، تایید شود، در آن صورت باید گفت آلمان قیمت بسیار سنگینی پرداخت کرده است.
در همین حال یک روز پس از انتشار گزارش اشپیگل درباره معامله آلمان با رژیم آخوندی، آمریکا در این باره ابراز نگرانی کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت خزانه‌داری آمریکا با طرفهای ذیربط در آلمان و هند تماس گرفته است.
برگشت

پيامبر (ص) از نگاه انديشمندان غير مسلمان

نگاه انديشمندان غير مسلمان
  

اشاره
در اين مقاله از پنجره نگاه انديشمندان غير مسلمان نظري مي‌افکنيم به گستره پاک و بي‌نهايت گلستان محمّدي، باشد که شميم دلنواز آن يار و دردانه روزگار، ما را سرمست حضور مبارک خويش سازد و خوشه چين دشت گل‌هاي محمدي باشيم.
گوته
گوته، شاعر پرآوازه آلماني پس از آشنايي با دين اسلام و پيام آور اين ايين يگانه، قطعه شعري با عنوان «نغمه محمد» درباره پيامبر اعظم (ص) سرود. اين قطعه شعر از زبان نزديک‌ترين خويشان پيامبر؛ يعني حضرت علي عليه السلام و حضرت فاطمه عليها السلام گفته مي‌شود. گوته در شعرش همه مراحل و مقاطع دعوت رسول اکرم(ص) و راهنمايي‌اش در ميان مردم را به زبان توصيف و تشبيه و نماد مي‌آورد.
شعر گوته با محوريت معرفي شخصيت والاي پيامبر از زبان دو دردانة تاريخ اسلام و تشيع روايت مي‌شود. اما همان طور که اين مسئله را با خواننده‌اش در ميان مي‌گذارد، مسير تاريخي پيامبر و همچنين گسترش مرزهاي اسلام در جهان را نيز به عنوان بخش تاريخي متن، مورد تأکيد و توجه قرار مي‌دهد. پايان شعر با اعتقاد و ايمان اين شاعر آلماني به معاد و جهان ازلي و همچنين يقين وي بر پيروزي رسالت پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله همراه است. شايد شيفتگي و علاقه شاعر به زندگي و مذهب پيامبر است که فردي اروپايي و غربي را با آن همه تهاجم فلسفه‌هاي متضاد و مختلف در پيرامون خود، به مفاهيم معنوي و والاي اسلام علاقه‌مند مي‌سازد. اينک قسمتي از شعر "نغمه محمد" را مي‌آوريم:
«بنگر بدان چشمه
همان که از کوهساران مي‌جوشد

چه با طراوت و شاد
و مي‌تراود به سان چشمان ستارگان آن‌گاه که مي‌درخشند
و با ورودي پيشوا گونه و راهبر
همه چشمه‌ها را که برادر اويند
با خويش همراه مي‌سازد
و در آن پايين اعماق درّه
در مقدم اين رود، گل‌ها مي‌رويند
و سبزه‌ها از نفسش حيات مي‌يابند... (1)

برنارد شاو
جرج برنارد شاو، نويسنده معروف ايرلندي درباره پيامبر اکرم (ص) مي‌گويد:
« او را بايد منجي بشريت خواند. من اعتقاد دارم که اگر مردي مثل او حاکمي در عصر جديد مي‌شد، براي حل مشکلاتش از صلح و دوستي استفاده مي‌کرد. او عالي‌ترين مردي بود که روي زمين پا گذاشته است. او به دين دعوت کرد. يک تمدن را پايه گذاري کرد. ملتي را بنا نهاد. اخلاق را نهادينه کرد. اجتماعي زنده و قدرتمند ايجاد کرد تا آموزش‌هاي او را به صحنة عمل آورند و دنياي تفکر و رفتار انساني را براي هميشه و به طور کامل منقلب کرد. نام او «محمد» است. در سال 570 بعد از ميلاد، در عربستان چشم به جهان گشود. رسالت خود براي دعوت به دين راستين (اسلام) را در سال چهلم عمر خود آغاز کرد و در شصت و سومين سال عمرش با جهان وداع گفت. در مدت کوتاه 23 سال از پيامبري‌اش به پرستش خداي يگانه رهنمون شد. وي مردم را از جنگ و نزاع‌هاي قبيله‌اي رهانيد و به اتحاد و همبستگي ملي رسانيد. او در اين مدت، مردم را از هرزگي و مستي به اعتدال و پرهيزکاري، از بي قانوني به زندگي نظام‌مند، و از تباهي به بالاترين معيارهاي تعالي اخلاقي هدايت کرد. تاريخ بشري چنين دگرگوني کامل را از جانب يک شخص يا در مکان ديگر قبل از پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله يا پس از او نشناخته است. تصور همه اين عجايب باور نکردني در طي اين دو دهه نخست است&raquo.[2]

گاندي
ماهاتما گاندي رهبر فقيد هند در کتاب «هند جديد» در مورد شخصيت محمد(ص)  مي‌گويد:
«جالب است بدانيد که بهترين کسي که امروزه بدون هيچ چون و چرايي، در قلب ميليون‌ها انسان جا گرفته، «محمد» است. از اينجا من متقاعد شده‌ام که اين شمشير نبود که در آن روزها مردم زيادي را تسليم اسلام کرد. «محمد» سخت ساده زيست بود. مثل ديگر پيامبران متقي بود. به شدت امانتدار بود. از خودگذشتگي شديد نسبت به دوستان و پيروان، جسارت، بي‌باکي و توکل مطلق به خدا در رسالت شخصي، از ويژگي‌هاي محمد(ص)  بود. قبل از اين ويژگي‌ها او به هيچ وجه از شمشير براي برداشتن سدهاي جلوي راه خود استفاده نمي‌کرد&raquo.[3]

لامارتين
لامارتين مورخ مشهور مي‌گويد:
« اگر بزرگي هدف، کم بودن ابزار و رسيدن به نتايج شگفت‌انگيز، سه محور سنجش هوش بشري باشد، چه کسي ادعاي مقايسه بزرگ مردان تاريخ کنوني را با «محمد» دارد؟ نام‌آورترين مردمان فقط ارتش، قوانين و فرمانروايي‌ها را ايجاد کرده‌اند. اگر نگوييم آنچه بنياد نهاده‌اند، چيزي نيست، بايد گفت: چيزي بيشتر از قدرت مادي که غالباً در چشم به هم زدني فرو مي‌پاشد، ايجاد نکرده‌اند.
اين مرد نه فقط ارتش ها، قوانين، فرمانروايي، مردمان و سلسله‌ها، بلکه ميليون‌ها نفر؛ يعني يک سوم از ساکنان اين جهان و حتي بيشتر از آن را حرکت داد. او پرستشگاه‌ها، خدايان، اديان، عقايد، انديشه‌ها و نفوس را متحوّل کرد. صبر او در پيروزي، بلند همتي او که تماماً در جهت يک عقيده بود، نه نوعي تلاش براي فرمانروايي، نمازهاي بي‌نهايت او، زمزمه‌هاي سرّي او با خدا، مرگ او و پيروزي او بعد از مرگ، نشانه ايماني راسخ است. محمد6يک معلم مذهبي، يک مصلح اجتماعي، يک رهبر اخلاقي معنوي، تجسم بزرگ اجرايي کردن امور، دوستي با وفا، همنشيني زيبا، شوهري علاقه‌مند و پدري با محبت بود. همه را با هم داشت. مرد ديگري در تاريخ نيست که در هر کدام از اين جنبه‌هاي مختلف زندگي، بر او برتري يابد يا با او برابري کند. فقط آن شخصيت نوع‌دوست بود که چنين کمالات باورنکردني را در خود جمع کرده بود&raquo.[4]

آرمسترانگ
خانم‌کارن‌آرمسترانگ، از صاحب‌نظران غير مسلمان وين است. پس از يازده سپتامبر 2002 م. در مورد زندگي پيامبر اسلام، کتابي نوشت که در رديف پرفروش‌ترين کتاب‌هاي سال آمريکا و اروپا قرار گرفت. انگيزه اصلي او در نوشتن کتاب مذکور، دفاع از اسلام و روشن کردن ذهن مسيحيان غربي به پيامبر اسلام بود. او در مقدمه کتابش چنين نوشته است:
«بيشتر همّ پيامبر صرف جلوگيري از برخوردهاي وحشيانه گرديد؛ زيرا لغت اسلام که به معناي تسليم بودن در برابر خداوند است، از ريشه «سلام» به معناي «صلح» گرفته شده است. محمد(ص) مرد جهاد بود، ولي يک صلح طلب واقعي هم بود؛ زيرا جان و اعتقاد نزديک‌ترين ياران خود را در جريان صلح با مکه به گرو گذاشت تا اين اتحاد بدون خونريزي به انجام رسد. او به جاي خونريزي و قتل عام، در فکر مذاکره و صلح بود. آگاهي از داستان واقعي زندگي حضرت محمد(ص) در اين مقطع خطرناک تاريخ بشري، لازم است و نبايد اجازه داد که متعصبين خيره سر با تحريف زندگي پيامبر به نفع خود از آن استفاده کنند. انسان غربي معاصر از داستان زندگي آن حضرت، مسائل بسيار مهم‌تري را براي هدايت خود در اين دنياي متغير بايد بياموزد&raquo.[5]

ويل دورانت:
محمد، پيغمبري بزرگ و موحدي کامل بود که مانند نداشت و براي اصلاح بشر مبعوث شد.

کارل ماکس:
حقيقت انکار ناپذير اين است که محمد مبعوث شد تا رسالتي را که خلاصه رسالات سابق و مافوق آنها بود، براي عالم بياورد.

الکساندر دوما:
محمد، معجزه شرق بود؛ زيرا دينش داراي آموزه‌هاي بزرگي بود. اخلاقش برجسته بود و رفتاري پسنديده داشت.

آلفرد گيوم:
محمد، يکي از عظيم‌ترين شخصيت‌هاي تاريخي است که در ايمان به وجود خداي يگانه غرق شده بود.

لئو تولستوي:
شکي نيست که محمد از مردان بزرگ و مصلحاني است که به حقيقت خدمت بزرگي به بشر کرده است.

واشنگتن ايرونيگ:
او سريع الانتقال و داراي حافظه قوي، ديدي بلند و استعدادي سرشار بود.

ژان ژاک روسو:
حضرت محمد، پيامبر اسلام، نظريه بهتري داشت و توانست سيستم سياسي خود را به خوبي متحد سازد.[6]

پي‌نوشت‌ها:

[1]. محمد در اروپا، مينو صميمي، مترجم: عباس مهرپويا، انتشارات مؤسسه اطلاعات.
[2]. پيامبر اعظم(ص) در ايينه گفتار انديشمندان غير مسلمان، محمد کاظم جعفر زاده فيروزآبادي، مرکز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما.
[3]. ويژه‌نامه پيامبر اعظم (ص)، مؤسسه فرهنگي قدس، مهدي نصيري، ص 61.
[4]. ماهنامه سياحت غرب، ش 38، پيامبر اعظم از نگاه متفکران غربي، حسين پاشا.
[5]. همان.
[6]. همان.
[7]. زندگي‌نامه پيامبر اسلام، کارن آرمسترانگ، مترجم: کيانوش حشمتي، انتشارات حکمت
[8]. پيامبر اعظم در ايينه گفتار انديشمندان غير مسلمان.
-----------------------
علاقه مندان مي توانند دائرة المعارف کاملي نسبت به شخصيت و سيره و زندگاني پيامبر اکرم (ص) را در سايت http://alrasol.valiasr-aj.com ملاحظه نمايند.